Na 22. levelu se stále nemotornější Ekans mění v úžasně hbitého Arboka. Tělní kresba na krku vzbuzuje u nepřátel strach, a je u každého Arboka jiná. Krom jedovatých zubů je tak jeho hlavní zbraní schopnost paralyzovat svého soupeře.
Elektrickou žlutou myš Pikachu jistě není třeba blíže představovat. Jeho hlavním rysem je úžasná roztomilost, pro kterou bývá často chován jako domácí mazlíček. Většinou ovšem osamocený - přítomnost více Pikachu na jednom místě totiž vyvolává náhodné elektrické výboje v jejich okolí. Je velmi inteligentní. Patří mezi Pokémony kteří neevolvují v závislosti na dosažené úrovni - k přeměně v Raichu potřebuje Hromový kámen (Thunder Stone).
Vzniká z Pikachu za pomoci Hromového kamene (Thunder Stone). Jeho elektrický potenciál je mnohem větší. Dlouhý ocas mu slouží jako prostředek k vlastnímu uzemnění. Když je naplno nabitý, stává se velmi agresivním. V té chvíli je schopen rozdávat údery o síle kolem deseti tisíc voltů. Ve tmě jemně světélkuje.
Vyskytuje se zejména v místech se suchou půdou, kdy si dokáže vybudovat rozsáhlou síť tunelů. Nesnáší vodu, stejně jako většina Pokémonů jeho typu. Při pádu z výšky se dokáže stočit do dokonalého klubíčka a bezpečně dopadnout na zem.
Stejně jako jeho předchůdce Sandshrew, ze kterého se na 22. levelu vyvinul, se dokáže dokonale stočit do klubíčka a v tomto tvaru útočit nebo prchat. Velké pařáty na předním páru končetin, které mu pomáhají v hrabání, jsou také velmi účinnou zbraní. Pokud o některý z nich přijde, dorůstá mu zpět během jediného dne. Ve chvíli největšího ohrožení umí vyvolat písečnou bouři.
Jeden z mála pokémonů, kteří se v původním světě (Red/Blue/Yellow) vyskytují ve formě obou pohlaví. Samice je o něco větší než samec, ale její roh není o nic méně jedovatý. Používá ho ale jen pokud je donucena, jinak se boji vyhýbá.
Vyvíjí se na 16. levelu ze samičí verze Nidorana. Ač také vlastní jedovatý roh, v boji dává přednost svým zubům a drápům. Její roh je ostatně velmi malý, a roste pomalu se zvyšujícím se levelem. Ke svému dalšímu vývoji potřebuje Měsíční kámen (Moon Stone).
Za pomoci Měsíčního kamene (Moon Stone) se vyvíjí z Nidoriny. Její mohutné tělo se dokáže hýbat až překvapivě hbitě. Mohutné šupiny ji chrání před fyzickými útoky, a sama jich dokáže využít i k protiútoku.
Jeden z mála pokémonů, kteří se v původním světě (Red/Blue/Yellow) vyskytují ve formě obou pohlaví. Na nepřátele nejčastěji útočí svými jedovatými ostny, které má na zádech. Pomocí velikých uší dokáže většinou blížící se nebezpečí zaslechnout včas. Než by prchnul, raději ale sám zaútočí první.
043 Oddish-Noční tvor. Přes den spí s tváří zabořenou v hlíně, takže dokonale imituje rostlinu. Rád protivníka nejprvé ochromí nebo otráví, a potom z něj vysává životní energii svým útokem Absorb. Pokud je bit, rozkošně naříká... ;-)
044 Gloom-Neustále slintající pokémon ve skutečnosti neslintá, ale vypouští nektar aby přilákal hmyz. Nektar je velmi sladký, a hutná jako med, ale asi jen málokdo ho okusí - Gloom totiž krom "slintání" odrazuje své okolí také strašlivým zápachem, který vypouští při pocitu sebemenšího ohrožení.
045 Vileplume-Vyvíjí se z Glooma za pomoci Listového kamene (Leaf Stone). Květina na jeho hlavě má smrtelně jedovatý pyl. Čím jsou okvětní lístky větší, tím je pyl jedovatější. S velkou květinou na hlavě obtížně udržuje rovnováhu, a tak dává často přednost životu na jednom místě.
046 Paras-Kombinace hmyzu s rostlinou i v Parasově případě funguje skvěle. Může si zvolit, zda protivníka udolá svými mohutnými klepety, nebo zda použije paralyzující schopnosti muchomůrek, které mu rostou ze zad. Nic ale není zadarmo - parazitující muchomůrky spotřebovávají většinu Parasových živin.
047 Parasect-Vzniká na 24. levelu z Parase, kdy cizopasná muchomůrka tochukaso zcela ovládne svého hostitele. Parasect se zdržuje především na vlhkých a temných místech. S rostoucí velikostí muchomůrky roste i jedovatost výtrusů které vypouští.
048 Venonat-Drobný pokémon žijící v korunách stromů. Živí se hmyzem. V noci se dá snadno přilákat jasným světlem - těžko ale říci jestli je hnán jiným důvodem než přítomností snadno pochytatelného hmyzu. On sám je nejedlý, prudce jedovatý...
049 Venomoth-
Vzniká z Venomata na 31. levelu, a to bez potřeby vývojového stádia kukly. Dle žilkování jeho blanitých křídel se dá poznat, jaký druh jedu či paralýzy ten který jedinec používá. Při útoku vypouští jedovatý prach, a prudkým máváním křídel ho rozhání do širokého okolí.
050 Diglett-Těžko polapitelný Pokémon, žijící cca metr pod zemí. To je ideální hloubka pro nalezení jeho oblíbené potravy - kořínků rostlin. Pokud se vynoří na povrch, dává přednost temným místům, zejména jeskyním. Nesnáší přímé světlo a vodu.
051 Dugtrio-Vzniká z Digletta na 26. úrovni. Přesněji řečeno ze tří Diglettů. Jako trojice mohou pracovat pod zemí mnohem rychleji, dostanou se hlouběji, a dokonce dokáží i způsobit zemětřesení. Už se od sebe nikdy neodloučí.
052 Meowth-Volně se pohybuje především vnoci. Má rád blýskavé a kulaté věci - na hraní. Dokáže si s čímkoliv kulatým hrát celé hodiny. Povídá se, že někteří z nich mohou být obdařeni i darem lidské řeči...
053 Persian-Vzniká z Meowtha na 26. levelu. Velmi inteligentní, ale také velmi nebezpečný Pokémon. Jeho ostré zuby a drápy jsou smrtící zbraní. Kámen, který má uprostřed čela, je součástí jeho těla. Občas bývá chován jako domácí mazlíček, ale udržet jeho temperament na uzdě se podaří jen přísnému chovateli.
054 Psyduck-Přestože jde o vodního Pokémona, připomínajícího kachnu, většina jeho útoků je povahy spíše psychické. Není ovšem zdaleka jisté, jestli vlastně vůbec ví co dělá. Tento trochu bláznivý Pokémon také trpí neustálou bolestí hlavy.
055 Golduck-Zatímco nemotorný Psyduck je nebezpečný spíše jen náhodou, jeho úlysná verze, vznikající na 33. levelu, si je dobře vědoma svých schopností. Rád plave po rozsáhlejších vodních plochách. Šošolka nad jeho čelem se magicky rozzáří vždy, když se chystá použít telekinetické síly.
056 Mankey-Opičí pokémon žijící ve větvích stromů. Velmi snadno se rozzuří, a neváhá pak zaútočit na kohokoliv. Je také velmi hbitý, a proto není snadné se k němu i jen přiblížit, natož pak ho chytit.
057 Primeape-Vyvíjí se z Mankeye na 28. levelu. Zuřivost ho přechází v podstatě jen v těch chvílích, kdy v blízkém okolí už není nikdo, s kým by mohl bojovat. Což je zřídka. Vzhledem ke své mimořádné síle i odolnosti bývá jen zřídka v boji poražen.
058 Growlithe-Velmi přátelský ohnivý pokémon. Své teritorium si ale brání nesmlouvavě proti komukoliv. Obvykle mimořádně přilne ke svému trenérovi. Evolvuje jen po použití Ohnivého kamene (Fire Stone).
059 Arcanine-Vzniká z Growlitha za pomoci Ohnivého kamene (Fire Stone). Nesmírně krásný a elegantní - jeho jemná kožešina při běhu vlaje tak, že vytváří iluzi letu těsně nad zemí. Jeho majestátní řev vyvolává v lidech i pokémonech pocit podřízenosti.
060 Poliwag-Jeho i na pokémona neobvyklá nemotornost je zapříčiněna čerstvě narostlýma nohama. Není divu, že dává přednost plavání. Spirála na jeho břiše je ve skutečnosti vnitřní orgán, viditelný přes průhlednou kůži. Pomocí něj dokáže nepřítele uspat.
061 Poliwhirl-Vzniká z Poliwaga na 25. levelu. Nohy má již plně vyvinuty, takže je dokonalým obojživelníkem. Krom uspávání ovládá i další psychické útoky.
062 Poliwrath-Vzniká z Poliwhirla za pomoci Vodního kamene (Water Stone). Jeho mohutné tělo dokáže vyvinout ve vodě při plavání neuvěřitelnou rychlost. Přesto ale dává přednost pobytu na suchu.
063 Abra-Abra nemá příliš fyzických dispozicí k boji. Plně je však nahrazují její telekinetické schopnosti. Dokáže předvídat útok, a včas se teleportovat do bezpečné vzdálenosti. Spí až 18 hodin denně, nicméně i ve spánku se instinnktivě teleportuje v případě hrozícího nebezpečí.
064 Kadabra-Vyvíjí se z Abry na 16. levelu. Ovlává širokou škálu psychických sil - teleportaci, zmatení, telekinezi, předvídání budoucnosti. Neustále vysílá alfa vlny, způsobující lidem i pokémonům při delším pobytu v jejím okolí bolesti hlavy. V jedné z předních končetin mívá často lžičku, kterou neustále cvičně psychicky ohýbá...
065 Alakazam-Jediný způsob, jak získat tohoto superinteligentního pokémona, je výměna vypracované Kadabry s jiným trenérem. IQ Alakazama údajně přesahuje hodnotu 5000. Má absolutní pamět. Pokud zavře obě oči, nastává čas k útěku - právě se chystá naplno použít některou ze svých neuvěřitelných psychických sil...
066 Machop-Velmi čilý pokémon, známý svou oblibou v nejrůznějších bojových uměních. Je schopen sám se trénovat i cvičit. Dokonce i rád vykonává různé manuální práce, s nadějí že mu vyrostou ještě víc svaly... :-) Sám se sebou není nikdy spokojen. Ideální pokémon pro líného trenéra.
067 Machoke-Vyvíjí se na 28. levelu z Machopa. Jeho záliba v posilování vlastního těla přerůstá doslova ve vášeň. Jeho síla je postupně tak velká, že ji musí tlumit nošením zvláštního zeslabovacího pásu. Přestože dokáže snadno porazit většinu nepřátel, je povahy vysloveně mírné a raději se konfliktům vyhýbá - krom tréninku.
068 Machamp-Jediný způsob, jak ho získat, je vyměnit Machokeho s jiným trenérem pokemonů. Při proměně narůstá Machampovi další pár rukou. Bojová umění v provedení tohoto pokémona pak vypadají neuvěřitelně. Jeho oblíbeným kouskem je uchopení soupeře a jeho odhození za horizont, čímž pro změnu demonstruje svou sílu.
069 Bellsprout-Pokémon připomínající masožravou květinu. Stejně jako ona umí přijímat potravu jak kořínky, tak v podobě různého hmyzu který naláká do svého kalichu. Není ale vázán jen na jedno místo - dokáže vykořenit, a docela rychle se přesunout jinam. Miluje vlhko a teplo.
070 Weepinbell-Vzniká z Bellsprouta na 21. levelu. Jeho tělo je naplněno koncentrovanou kyselinou. Je schopen pohltit i větší kořist, než se mu vejde do úst - prostě si ji naporcuje ostrými listy, které mu rostou po stranách těla.
071 Victreebel-Vyvíjí se z Weepinbella za pomoci Listového kamene (Leaf Stone). Údajně žije hluboko v lese v rozsáhlých koloniích, ale zatím se odsud nikdo nevrátil aby pověst potvrdil. Větší kořist ale zabíjí jen příležitostně, jeho hlavní potravou je hmyz, přivábený lákavou vůni medu v jeho kalichu.
072 Tentacool-Žije v mělkých mořských vodách. Většinou si ho díky jeho zabarvení ani nevšimnete dříve, než pocítíte na vlastní kůži žahavá chapadla. Jeho největším nepřítelem je odliv, při kterém mnoho neopatrných Tentacoolů zůstane vyplaveno na pobřeží vystaveno nemilosrdným slunečním paprskům...
073 Tentacruel-Vyvíjí se z Tentacoola na 30. úrovni. Ke dvoum chapadlům mu naroste spousta dalších (většinou 80). Na lovu je dokáže vymrštit do značné vzdálenosti. Přísavky na chapadlech jsou navíc jedovaté, takže rozlobit si ho znamená skončit rychle v jedovaté síti.
074 Geodude-Pokud leží nepohnutě, snadno si ho spletete s větším kamenem. Pokud na něj ale šlápnete, může se rozzuřit. V té chvíli ukáže svoje ruce, a roztočí je děsivou rychlostí do smrtícího mlýna. V klidném stavu rukou používá pro šplhání na skály.
075 Graveler-Vyvíjí se z Geoduda na 25. levelu. Povrch jeho o poznání většího těla se zvrásní a zdrsní. Při boji z něj kusy kamene odpadají, ale kupodivu mu znovu dorostou. Jeho oblíbenou zábavou je koulení z hory, kdy se zásadně nevyhýbá žádným překážkám.
076 Golem-Jediný způsob, jak ho získat, je vyměnit Gravelera s jiným trenérem pokemonů. Kamenná slupka jeho těla je velice tvrdá - snadno přestojí bez úhony i silný výbuch v bezprostřední blízkosti. Jednou ročně ji ale svléká, aby mohl dále růst.
077 Ponyta-Přestože je to ohnivý pokémon, jeho nejnebezpečnější zbraně jsou kopyta. Jejich tvrdost několikrát převyšuje i diamant. Otisky kopyt v tvrdé skále prozradí přítomnost Ponytů v okolí - rádi skákají do velkých výšek, a kopyta tlumí jejich tvrdá přistání.
078 Rapidash-Vzniká z Ponyty na 40. levelu. Narozdíl od Ponyty rád běhá, běhá rychle, a nejraději běhá s někým. Nesnáší pohled na cokoliv rychlejšího než je sám. Se svoují rychlostí dosahující až 300 kilometrů v hodině ale na něco podobného narazí jen málokdy.
079 Slowpoke-Jeho hlavním znakem je pomalost. Na libovolnou událost reaguje s několikasekundovým zpožděním. Dokonce i na bolest když je sám zraňován. Není divu že s takovým přístupem k životu je to velmi vzácký a zřídka se vyskytující pokémon. Těch několik zbylých exemplářů lze nejčastěji najít ležící na pláži, s ocasem ve vodě, a nadějí že na něj chytne rybu.
080 Slowbro-informace zatím nejsou k dispozici
081 Magnemite-Své elektrické síly používá k paralyzování nebo zmatení nepřátel, a pak je ničí silnými elektrickými výboji. Neustále se vznáší nad zemí za použití svého antigravitačního orgánu (to jsou ty "podkovy" na stranách). Je přitahován jemnými elektrickými zařízeními, jako je třeba Pokegear. Nesnáší oheň.
082 Magneton-Vzniká z Magnemita na 30. levelu. Vlastně ze tří Magnemitů. Jsou vzájemně spojeni silnou magnetickou silou, a nelze je nijak oddělit. Delší pobyt v přítomnosti Magnetona způsobuje bolesti hlavy.
083 Farfetch'd-Vypadá jako kachna, kváká jako kachna, ale není to kachna. Zdržuje se všude tam, kde roste rákos. Když je vyrušen nebo napaden, dokáže svoje křídla zručně použít k uchopení ostrých rákosových stvolů, s kterými se úžasně zručně brání. Bez kusu rákosu v zobáku nebo křídle ho nikdy neuvidíte.
084 Doduo-Přestože je v Pokedexu veden jako létající, ve skutečnosti už od pohledu létat nedokáže. Zato ale rychle běhá. Velmi rychle. Při běhu udržuje rovnováhu pomocí svých dvou hlav.
085 Dodrio-Vyvíjí se z Dodua na 31. levelu. Když dvě hlavy byly lepší než jedna, proč by tři nebyly ještě lepší? Ač v jednom těle, každá jeho hlava mívá často vlastní názor na to co dělat, proč to dělat, a kdy to dělat, a tak život Dodriovi plyne v neustálých hádkách. V noci vždy jedna hlava hlídá, a dvě spí.
086 Seel-Pokémon ze země věčného ledu. Miluje zimu. Roh na jeho hlavě je velmi tvrdí, a krom boje ho využívá k rozbíjení ledu. Na pevné zemi se pohybuje velmi neobratně, ale zato je skvělým plavcem. Ve dne bývá často viděn jak spí na dně při pobřeží.
087 Dewgong-Vzniká ze Seela na 34. úrovni. Jeho sněhobílé tělo se dokonale přizpůsobilo životu v chladném oceánu, a na zem již vůbec nevychází. Občas bývá loven pro svou úžasnou kožešinu.
088 Grimer-Často se vyskytuje v okolí lidských průmyslových komplexů. Živí se toxickým odpadem, především ve formě jedovatých kalů. Většinou odporně páchne. Při pohybu ztrácí kousky svého těla, ze kterých se časem vytvoří nový Grimer. Odporný způsob rozmnožování.
089 Muk-Vzniká z Grimera na 38. úrovni. Jeho tělo je tak prosyceno nejrůznějšími jedy, že dokonce i stopy, které za sebou zanechává, mohou být smrtelně nebezpečné. Jeho zápach může způsobit slabším povahám pád do bezvědomí.
090 Shellder-Jeho tvrdá ulita odolává všem druhům útoku. A Shellder si je toho dobře vědom, takže při boji neustále ulitu otvírá, pošklebuje se nepříteli, vyplazuje jazyk a občas si i plivne. Přitom tím dost riskuje - při otevřené ulitě není nijak chráněn - ale většinou je dostatečně rychlý, aby si to mohl dovolit.
091 Cloyster-Vzniká z Shelldera při použití Vodního kamene (Water Stone). Cloyster bere boj mnohem vážněji než Shellder, a zbytečně neriskuje. Jeho nejoblíbenější způsob boje je bezpečná palba Spike Cannonem z poza téměř zavřené ulity. Jeho ulita je tak tvrdá, že přežije snadno libovolný útok. Není známo, že by se někdy někomu podařilo ji otevřít.
092 Ghastly-Pokud sám nechce být viděn, jen těžko se vám ho podaří spatřit. Svým plyným tělem dokáže obklopit protivníka a uspat ho dříve, než si všimne že se něco děje. Často přebývá ve starých, opuštěných budovách. Na volné prostranství se příliš neodvažuje - hrozí mu totiž, že bude odnesen náhlým závanem větru.
093 Haunter-Vyvíjí se z Gastlyho na 25. úrovni. Libuje si ve strašení lidí i pokémonů, ale jinak je celkem neškodný. Pokud ho ovšem nekdo nerozlobí. Své nepřátele olízne svým nebezpečným plynným jazykem, a pomalu z nich vytáhne všechny životní energii...
094 Gengar-Jediný způsob, jak ho získat, je vyměnit Hauntera s jiným trenérem pokemonů. Jeho oblíbenou kratochvílí je vytváření stínových přízraků. Ze svého okolí automaticky odsává teplo - pokud ucítíte nenadálé ochlazení, je Gengar velmi blízko.
095 Onix-Kamenný had s nesmírně tvrdou kůží. Postupem času, jak Onix roste a prodlužuje se, povrch jeho těla získává černou barvu a diamantovou tvrdost. Žije v podzemních tunelech, které si sám razí rychlostí až okolo 100 kilometrů za hodinu. Nesnáší vodu.
096 Drowzee-Je ho fyzické možnosti nejsou nijak zvláštní, ale při boji je nahrazuje schopností protivníka náhle uspat. Říká se, že má schopnost krást sny svých obětí. Pokud se vám v noci něco pěkného zdálo, a nemůžete si vzpomenout co - kdo ví, možná právě u vás byl dnes Drowzee...
097 Hypno-Vyvíjí se z Drowzee na 26. levelu. Vždy má u sebe malé neúprosně rovnoměrně se kývající kyvadélko. To mu pomáhá uspat svou kořist nebo nepřátele. Při styku s ním se mu nikdy nedívejte přímo do očí, jinak vás paralýza, spánek nebo zmatení nemine.
098 Krabby-Velmi obvyklý typ pokémona, často se vyskytujícího v blízkosti vody. Stačí jen obrátit kámen. Jeho mocná klepeta slouží nejen jako zbraň, ale také mu pomáhají udržovat rovnováhu při pohybu do strany nebo dozadu. Pokud o klepeto v boji přijde, rychle mu zase doroste jiné. Při pocitu hrozícího nebezpečí Krabby začne vypouštět z úst bublin, aby vypadal větší.
099 Kingler-Vyvíjí se z Krabbyho na 28. úrovni. Ve volné přírodě dává přednost životu v hloubi oceánu. Jeho velice tvrdá, ale také velká a těžká klepeta ho totiž na pevnině činí příliš pomalého, a tak i snadno zranitelného. Největší Kingleři mají prý tak velkou sílu ve svých klepetech, že dokonce dokážou rozlousknout i ulity Shellderů.
100 Voltorb-Obvykle se vyskytuje v okolí elektráren. Snadno je možné splést si ho s pokéballem, což může být omyl osudný - Voltorb nemá rád když ho někdo cizí ohmatává. Krom elektrických ran v takovém případě může i zpanikařit, a zničit sám sebe docela slušným výbuchem.
101 Electrode-Vzniká z Voltorba na 30. úrovni. Jeho tělo je baterií, kondenzátorem i transformátorem zároveň. Je velmi, velmi nebezpečný, a také naprosto nevyzpytatelný. Má schopnost zničit sám sebe výbuchem, a využívá jí nejen při obraně, ale občas také prostě jen tak z nudy. Přibližovat se k němu se definitivně nedoporučuje.
102 Exeggcute-Lidé si ho často pletou s hromádkou vajec. Vyskytuje se v hejnech, a při pohledu na několik Exeggcutů asi jen málokdo dokáže přesně říct, kolik jich vlastně vidí. To co, je považováno za vejce, jsou ale vlastně hlavy. Většinou jich jeden jedinec má šest. Mezi sebou se dorozumívají telepaticky, a dokáží přežít i když se jedna z nich rozbije. Skořápka Exeggcuta je totiž velmi křehká, a tak se podobné nehody přihodí docela často.
103 Exeggutor-Vyvíjí se z Exeggcuta za pomoci Listového kamene (Leaf Stone). Zbydou pouhé tři hlavy, ale zato má konečně nohy. Přestože každá z nich uvažuje nezávisle, nikdy se nehádají. Každá hlava je dokonce schopna úplně samostatného života, a pokud je při nějaké nehodě oddělena od zbytku těla, dokáže si telepaticky najít dostatek souputníků, aby mohla znovu zformovat alespoň svou nižší verzi - Exeggcute.
104 Cubone-Cubone používá kosti ostatních pokémonů jako své brnění i zbraň. Obzvláště zbrani věnuje při výběru mnoho času - udělat z kosti dobrý bumerang totiž není nijak snadné. A že se mu to daří, potvrzuje jeho pověst. Bumerang hozený jeho tlapkou nikdy nemine cíl, a vždy se vrátí ke svému Cubonovi. Jeho celou pravou tvář, skrytou za lebkou své mrtvé matky, prý ještě nikdy nikdo neviděl.
105 Marowak-Vyvíjí se na 28. levelu z Cuboneho. Tím ale neztratí nic na své morbidní dovednosti využít dokonale kosti mrtvých pokémonů. Přitom nikdo neví kde je vlastně bere, a rodiče tak často straší děti pověstmi o hrůzostrašných Marowakových pohřebištích...
106 Hitmonlee-Pokémon s neobyčejně vyvinutým smyslem pro rovnováhu. Jeho nohy jsou jako stvořené ke kopání. Nepřítel si nikdy nemůže být jist, že už stojí dost daleko aby ho přesně cílený kopanec nezasáhl, protože Hitmonlee má končetiný pružné a natahovací.
107 Hitmonchan-Pravý opak Hitmonleeho - při boji používá zásadně jen svoje horní končetiny. Dokáže je rozpohybovat takovým tempem, že protivník často vidí jen rozmazanou šmouhu, ze které se občas vyřítí nějaký ten direct nebo hák. Z nějakého tajemného důvodu vydrží ale bojovat jen tři minuty, pak si musí na chvíli odpočinout.
108 Lickitung-Pokémon s ověřeně nejdelším jazykem. Na první pohled možná vypadá neškodně, až směšně, ale nenechte se zmást. Svůj jazyk dokáže vystřelovat jako chameleon, a jeho dotyk má paralyzující účinky.
109 Koffing-Koffingovo kulaté tělo je jako balón plný jedovatého plynu. Ten z něj občas i samovolně uniká, a dokonce může i samovolně explodovat. Krom plynu jedovatého dokáže Koffing vytvořit i prostý hustý dým, sloužící mu jako kouřová clona k útěku.
110 Weezing-Vyvíjí se z Koffinga na 35. levelu. V podstatě jsou to dva Koffingové, kteří spojili svá plynná těla. Každý z nich má jiný druh jedovatého plynu. Díky chemickým reakcím v jeho těle je teď částečně tvořen i kyselinou, a je proto mnohem těžší než samostatný Koffing.
111 Rhyhorn-Pokémon s mimořádně pevnou stavbou těla. Jeho kosti jsou údajně tisíckrát pevnější než lidské, a zbytek těla si s nimi nezadá. Díky svým krátkým nohám se pohybuje většinou přímo kupředu, není schopen žádných prudkých obratů. Jelikož ale také není nijak chytrý, nijak mu to nevadí - většinou dne trává tak, že se rozběhne a běží dokud neusne. Nicotné překážky na cestě jako stromy nebo budovy cestou mimoděk proráží.
112 Rhydon-Vyvíjí se z Rhyhorna na 42. úrovni. Dává přednost životu velmi hluboko v zemi, téměř na hranici lávy. To mu umožňuje jeho výjimečně pevný a odolný kamenný krunýř. Pokud zrovna nehrabe, pohybuje se výhradně po zadních.
113 Chansey-Velmi vzácný pokémon. Trenéři ho vyhledávájí nikoliv pro jeho bojové nadání, které je mimochodem nicotné, ale pro jeho legendární schopnost přinášet svému vlastníku štěstí. Vejce, které nosí ve vaku na prsou, je plné výživných látek, a Chansey se o něj rád podělí s každým zraněným nebo potřebným pokémonem, kterého potká.
114 Tangela-Celé její tělo ja zahaleno do modrých chaluhovitých šlahounů, které se na ní při chůzi neustále vlní. Vlní se vlastně i když stojí, a údajně pohled na to hemžení Tangeliny protivníky velice znervózňuje. Největším problémem Tangely je časté nešťastné zapletení jejích šlahounů do čehokoliv, kolem čeho se právě pohybuje.
115 Kangaskhan-Ve vaku na břiše nosí téměř neustále své mládě. Údajně až do třech let jeho života. Protože mládě chrání, nikdy neustoupí z žádné bitvy, i když je předem prohraná.
116 Horsea-Raději než boj má rád útěk. K němu mu vydatně pomáchá schopnost vypustit z úst prudký proud černého inkoustu, který v mžiku zbarví okolní vodu do neprůhledna. Proud inkoustu mu slouží i k obživě - z vodní hladiny s ním sestřeluje kolem letící hmyz. Jeho svinutý ocas mu umožňuje rychle plavat dozadu bez toho, aby se sám musel otočit.
117 Seadra-Vzniká na 32. úrovni z Horsea. Jeho schopnosti prchání z boje se ještě dále rozvinuly. K podvodnímu couvání mu teď krom svinutého ocasu pomáhají i nově vyvinuté ploutve. Krom černého inkoustu z úst vypouští také malé množství jedu z ploutví a tím protivníka krom zmatení i lehce přiotráví.
118 Goldeen-Rybí pokémon, který při plavání vypadá opravdu velmi elegantně. Elegance ale není samoúčelná - Goldeen dokáže plavat i velmi rychle, a především velmi dlouho bez odpočinku. Žije v moři, ale čas od času celá hejna Goldeen vyrážejí proti proudu řek klást vejce.
119 Seaking-Vzniká z Goldeen na 33. úrovni. Možná už není tak elegantní a krásná, ale zato se roh na jejím čele stává postupně docela účinnou zbraní.
120 Staryu-Staryu nemá nohy, a k pohybu používá svých psychických sil. Po celý život si udržuje stálý tvar - libovolná část těla, kterou v boji ztratí, mu během pár dní opět doroste. Rudý střed jeho těla v noci září, a pulsuje v rytmu srdce jeho vlastníka...
121 Starmie-Vyvíjí se ze Staryu za pomoci Vodního kamene (Water Stone). Střed jejího těla teď obsahuje všech sedm barev duhy. Její tělo může mít různý tvar, vždy ale přísně geometricky souměrný.
122 Mr. Mime-Krom psychických útoků používá v boji různé finty, jako třeba pantomimu - předstírá že kolem něj je něco co tam ve skutečnosti není. Méně inteligentní protivníky tím často zmate. Jeho prsty navíc generují zvláštní silové pole, takže občas kolem něho opravdu něco je, i když to vidět není...
123 Scyther-Jeho pohyby jsou tak rychlé a elegantní, že často vyvolává iluzi že se díváte na dva Scythery, a ne jednoho. Kosy na jeho předním páru končetin mu slouží k prosekávání cesty ve vysoké trávě, kde žije, a také pochopitelně jako velice účinná zbraň. Dokáže sice létat, ale využívá této možnosti opravdu jen velmi zřídka.
124 Jynx-Pohybuje se neustále do rytmu jakési své vlastní melodie. Pokud si nedáte pozor, za chvíli zjistíte, že se pohybujete s ním. Dle změn rytmu se dá odhadnout také Jynxova momentální nálada. Mluví! Bohužel jazykem pro lidi nesrozumitelným, s nimi se snaží komunikovat tancem...
125 Electabuzz-Stejně jako většina pokémonů jeho typu se vyskytuje především v okolí elektráren. Po povrchu jeho těla neustále přebíhají drobné výboje, takže ve tmě jasně svítí.
126 Magmar-Celý povrch těla tohoto ohnivého pokémona neustále žhne a plápolá drobnými plamínky. Tedy nic co byste si mohli pohladit bez azbestových rukavic. Magmarové se údajně rodí přímo v kráterech aktivních sopek. Je to možné, protože právě v jejich okolí je nejčastěji naleznete.
127 Pinsir-Jeden z vůbec nejsilnějších hmyzích pokémonů. Sevření jeho silných klepet přežije jen máloco. Pinsir žije na teplých místech, chlad způsobuje jeho naprosté znehybnění.
128 Tauros-Tauros vypadá jako tříocasý býk, a býčí povahu opravdu nezapře. Je velmi vznětlivý, nevyhýbá se konfliktům, a v boji velice vytrvalý. Rád a často bojuje s jiným Taurosem.
129 Magikarp-Pokémon známý především tím, že je to asi nejslabší a nejzoufalejší pokémon vůbec. Je při boji naprosto nepoužitelný. Nebál bych se ho nazvat až patetickým. Jediné co dokáže, je nechutně sebou plácat.
130 Gyrados-Vyvíjí se na 20. úrovni z Magikarpa. Tedy z těch několika málo Magicarpů, kteří se nějakou náhodou tak vysoko proplácali. Je až neuvěřitelné jak mocný pokémon může z Magicarpa vzniknout. Je velký a krutý, a dokáže zničit i celou přímořskou vesnici, v minulosti prý dokonce tlupy Gyaradosů rovnali se zemí celá města... Navíc je nadán schopností letu.
131 Lapras-Velmi přátelský pokémon. Často bývá používán jako dopravní prostředek i pro delší plavbu přes oceán. V noci občas překrásně zpívá, je-li v dobrém rozpoložení.
132 Ditto-Pokémon nadaný úžasnou vlastností - dokáže svůj tvar přizpůsobit do podoby libovolného protivníka, se kterým se střetne. Pochopitelně pak umí využít i všechny jeho útoky i vlastnosti. A boj proti svému zrcadlovému obrazu není nic jednoduchého pro žádného pokémona... Ve spánku přijímá podobu kamene.
133 Eevee-Roztomile vypadající pokémon malých schopností, ale velkých možností. Jako jediný pokémon vůbec se totiž může vyvinout do několika zcela odlišných forem, v závislosti na tom, jaký druh kouzelného kamene mu jeho trenér poskytne. Eevee se tak může změnit ve vodního
Vaporeona
, elektrického
Jolteona
, ohnivého
Flareona
, temného
Umbreona
, psychického
Espeona
, travního
Leafeona
nebo ledového
Glaceona
.
134 Vaporeon-Vzniká z Eevee za pomoci Vodního kamene (Water Stone). Pro jeho dlouhý ocas zakončený ploutví si ho lidé často pletou s mořskou pannou. Tedy pokud mají to štěstí vůbec ho zahlédnout - je to tiž velmi vzácný. O to více legend se o něm ale vypráví - o jeho schopnosti přivolat déšť, a možnosti rozložit své těla na molekuly vody a stát se tak zcela neviditelný, či o pokladu který dokáže najít hluboko na dně oceánu..
135 Jolteon-Vzniká z Eevee za pomoci Hromového kamene (Thunder Stone). Je velmi náladový, a často se téměř bezdůvodně rozzlobí, a začne svému okolí předvádět ve formě blesků kolik elektrické energie si dokázal naakumulovat. Čím víc je nabitý, tím více je jeho kožíšek naježený.
136 Flareon-Vzniká z Eevee za pomoci Ohnivého kamene (Fire Stone). Hoří celým povrchem těla, a dokonce i uvnitř má zvláštní ohnivý orgán, s jehož pomocí dokáže vydechovat plameny nepředstavitelně vysokých teplot.
137 Porygon-Pokémon s vlastnostmi nezvyklými dokonce i ve světě pokémonů. Jeho krystalická struktura se skládá téměř výhradně ze strojového kódu nevšedních kvalit (zřejmě bez chyb). Umožňuje mu to volně se pohybovat v Cyberspace. Je to také jeden z mála pokémonů vytvořených lidmi.
138 Omanyte-Jeden z plejády vymřelých pokémonů. Tenhle měl ale štěstí - podařilo se ho oživit z nalezené zkameněliny! Pohybuje se pomalým plaváním, při němž zvláštním způsobem mrská svýma deseti nožičkama.
139 Omastar-Vzniká z Omanyta na 40. úrovni. Ostré zuby vyčnívající z jeho úst mu slouží k louskání ulit mořských plžů. S rostoucím věkem se pro něj jeho vlastní ulita stává příliš těžká, ztrácí schopnost pohybovat se, a nejčastěji umírá hlady. To je ostatně i důvod, proč Omanyti a Omastarové již jednou vymřeli.
140 Kabuto-Další již vymřelý pokémon, který byl laboratorně znovuoživen z nalezené zkameněliny. Většinu času se ukrývá na mořském dně, dobře maskován jako nenápadný kamínek. Druhý pár očí, který má na zádech, mu dobře umožňuje sledovat co se kolem něj děje. Pokud je otočen na záda, nedokáže se vlastní silou obrátit zpět.
141 Kabutops-Vzniká z Kabuta na 40. úrovni. Jeho aerodynamické tvary ho dokonale přizpůsobují pobytu pod vodou. Svou kořist páře předním párem končetin, a pak ji vysaje. Nevypadá na to, ale je velice rychlý plavec
142 Aerodactyl-Další již vymřelý pokémon. Byl laboratorně znovuživen z DNA, nelezené v části jeho těla zalité v jantaru. Díky své nepřátelské povaze je velmi nebezpečný. Dokáže plachtit dlouhé hodiny po obloze, a vyhlížet svou kořist - ať už člověka, nebo pokémona.
143 Snorlax-Není na světě ospalejšího tvora. Snorlax miluje spánek nade vše. Pokud nespí, tak docela určitě jí, což je jeho druhá vášeň. Tento sympatický tvor dokáže sníst naprosto cokoliv - jakkoliv je to nechutné či dokonce jedovaté. Není divu že při svém způsobu života stále pěkně tloustne. Ale pozor, nepodceňovat - i ve spánku se dokáže účinně bránit převalováním...
144 Articuno-Jeden ze tří legendárních ptačích pokémonů. Pravděpodobně se vyskytuje jen v jediném exempláři. Jeho křídla jsou údajně z čistého ledu, a při letu dokáží zmrazit vodu v ovzduší a proměnit ji v sníh
145 Zapdos-Jeden ze tří legendárních ptačích pokémonů. Pravděpodobně se vyskytuje jen v jediném exempláři. Při letu je kolem něj jasně slyšet bzučení a praskání uvolňované elektrické energie. Objevuje se výhradně při nejzuřivějších bouřích - a je otázka, jestli je vlastně sám nevyvolává...
146 Moltres-Jeden ze tří legendárních ptačích pokémonů. Pravděpodobně se vyskytuje jen v jediném exempláři. Jeho tělo stále hoří, a každým mávnutím křídel rozstřikuje plameny po okolí
147 Dratini-Vůbec nejpomaleji se vyvíjející pokémon. Nijak mu to ale nevadí - ačkoliv na to v této fázi nevypadá, je to drak, a bude žít dost dlouho aby stihnul to co ostatní. Dlouho byl pokládán za pouhý mýtus, než byla před několika lety objevena celá podvodní kolonie Dratiniů. Hlavní náplní života Dratiniho je jíst, a růst, růst, růst..
148 Dragonair-Vzniká z Dratiniho na 30. úrovni. Jeho dlouhé šlachovité tělo předurčuje technik boje, které používá - převažuje různé škrcení, svírání či drcení. Údajně v jeho blízkém okolí dochází k neustálým náhlým změnám počasí.
149 Dragonite-Vzniká z Dragonaira na 55. úrovni. Je velmi pravděpodobné, že mnoho pohádkových draků bylo inspirováno právě majestátním zjevem tohoto pokémona. Jeho inteligence je na úrovni lidské. Přes svou značnou sílu je dobrácké povahy. Říká se, že létá neviděn po obrovské ploše oceánu, který považuje za své teritorium, a pomáhá lidem i pokémonům v nouzi..
150 Mewtwo-Mewtwo je uměle vytvořený pokémon, výsledek mnoha let genetických experimentů vědců z Rumělkového města. Cílem bylo vytvořit pokémona naprosto dokonale přizpůsobeného pro boj s libovolným protivníkem - a to se také nakonec podařilo. Možná až příliš dobře. Mewtwo je agresivní a nepřátelský ke všemu živému.
151 Mew-Nejvzácnější pokémon. Jen málo lidí tvrdí, že ho vidělo, a ještě nikdo ho nikdy nechytil. Jeho DNA prý obsahuje genetické informace všech existujících pokémonů, a proto se dokáže naučit libovolnou bojovou techniku.
2.Série-Johto
152 Chikorita-Z lístku na jeho hlavě se line jemná, sladká vůně. Je učenlivý a rád se vystavuje slunečním paprskům.
153 Bayleef-Z okolí krku se jí line kořenitá vůně. Z nějakého důvodu ho tento zápach činí bojechtivým.
154 Meganium-Vůně, která stoupá z jeho okvětních lístků obsahuje látku, která v něm vzbuzuje agresivitu.
155 Cyndaquil-Je bázlivý a stále připravený sbalit se do klubíčka. Útočí-li, jeho záda vzplanou na ochranu.
156 Quilava-Otočí-li se k vám během boje zády, buďte opatrní. Znamená to, že chce zaútočit ohněm na svých zádech.
157 Typhlosion-Když jeho vztek vrcholí, stává se tak horkým, že cokoli, co se ho dotkne, okamžitě vzplane.
158 Totodile-Jeho dobře vyvinuté čelisti jsou velmi silné a schopné rozdrtit cokoli. Dokonce i jeho trenér musí být opatrný.
159 Croconaw-Pokud ztratí zub, tak mu vyroste na jeho místě nový. Neustále má v tlamě 48 zubů.
160 Feraligatr-Když kousne masivními a silnými tesáky, zatřese hlavou a svou obět divoce roztrhá
161 Sentret-Velmi opatrný Pokémon, umí se zvednout na svém ocase, aby získal lepší rozhled po svém okolí.
162 Furret-Staví si hnízdo přesně na míru svého dlouhého a vychrtlého těla, pro ostatní Pokémony je nemožné se do něj dostat.
163 Hoothoot-Vždy stojí na jedné noze. Dokáže tak zrychlit, že její pohyb není skoro vidět.
164 Noctowl-Jeho oči jsou speciálně adaptovány. Dokáží zachytit i to nejslabší světlo, což mu umožní vidět i v úplné tmě.
165 Ledyba-Je velmi plachý. Je-li sám, bojí se pohnout. Aktivní je ve skupině.
166 Ledian-Když v noci svítí hvězdy, tak se třepetá vzduchem a rozptyluje zářivý prach.
167 Spinarak-
168 Araidos-
169 Crobat-
170 Chinchou-
171 Lanturn-
172 Pichu-
173 Cleffa-
174 Igglybuff-
175 Togepi-
176 Tigetic-
177 Natu-
178 Xatu-
179 Mareep-
180 Flaffy-
181 Ampharos-
182 Bellossom-
183 Marill-
184 Azumaril-
185 Sudowoodo-
186 Politoed-
187 Hopip-
188 Skiploom-
189 Jumpluff-
190 Aipom-
191 Sunkern-
192 Sunflora-
193 Yanma-
194 Wooper-
195 Quagsire-
196 Espeon-
197 Umbreon-
198 Murkrow-
199 Slowking-
200 Misdreavus-
201 Unown-
202 Woobuffet-
203 Girafarig-
204 Pineco-
205 Foretress-
206 Dunsparce-
207 Gligar-
208 Steelix-
209 Snubbull-
210 Granbull-
211 Quilfish-
212 Scizor-
213 Shuckle-
214 Heracross-
215 Sneasel-
216 Teddiursa-
217 Ursaring-
218 Slugma-
219 Magcargo-
220 Swinub-
221 Piloswine-
222 Corsola-
223 Remoraid-
224 Octillery-
225 Delibird-
226 Mantine-
227 Skarmory-
228 Houndour-
229 Houndoom-
230 Kingdra-
231 Phanpy-
232 Donphan-
233 Porygon2-
234 Stantler-
235 Smeargle-
236 Tyrogue-
237 Hitmontop-
238 Smoochum-
239 Elekid-
240 Magby-
241 Milktank-
242 Blissey-
243 Raikou-
244 Entei-
245 Suicune-
246 Larvitar-
247 Pupitar-
248 Tyranitar-
249 Lugia-
250 Ho-oh-
251 Celebi-
3.Série-Hoen
252 Treecko
253 Grovyle
254 Sceptile
255 Torchic
256 Combusken
257 Blaziken
258 Mudkip
259 Marshtomp
260 Swampert
261 Poochyena
262 Mightyena
263 Zigzagoon
264 Linoone
265 Wurmple
266 Silcoon
267 Beautifly
268 Cascoon
269 Dustox
270 Lotad
271 Lombre
272 Ludicolo
273 Seedot
274 Nuzleaf
275 Shiftry
276 Taillow
277 Swellow
278 Wingull
279 Pelipper
280 Ralts
281 Kirlia
282 Gardevoir
283 Surskit
284 Masquerain
285 Shroomish
286 Breloom
287 Slakoth
288 Vigoroth
289 Slaking
290 Nincada
291 Ninjask
292 Shedinja
293 Whismur
294 Loudred
295 Exploud
296 Makuhita
297 Hariyama
298 Azurill
299 Nosepass
300 Skitty
301 Delcatty
302 Sableye
303 Mawile
304 Aron
305 Lairon
306 Aggron
307 Meditite
308 Medicham
309 Electrike
310 Manectric
311 Plusle
312 Minun
313 Volbeat
314 Illumise
315 Roselia
316 Gulpin
317 Swalot
318 Carvahna
319 Sharpedo
320 Wailmer
321 Wailord
322 Numel
323 Camerupt
324 Torkoal
325 Spoink
326 Grumpig
327 Spinda
328 Trapinch
329 Vibrava
330 Flygon
331 Cacnea
332 Cacturne
333 Swablu
334 Altaria
335 Zangoose
336 Seviper
337 Luntone
338 Solrock
339 Barboach
340 Whiscash
341 Corphish
342 Crawdaunt
343 Baltoy
344 Claydol
345 Lileep
346 Cradily
347 Anorith
348 Armaldo
349 Feebas
350 Milotic
351 Castform
352 Kecleon
353 Shuppet
354 Banette
355 Duskull
356 Dusclops
357 Tropius
358 Chimecho
359 Absol
360 Wynaut
361 Snorunt
362 Glalie
363 Spheal
364 Sealeo
365 Walrein
366 Clampearl
367 Huntail
368 Gorebyss
369 Relicanth
370 Luvdisc
371 Bagon
372 Shellgon
373 Salamence
374 Beldum
375 Metang
376 Metagross
377 Regirock
378 Regice
379 Registeel
380 Latias
381 Latios
382 Kyogre
383 Groudon
384 Rayquaza
385 Jirachi
386 Deoxys
386 Deoxys (Attack)